خانه | آرشیو | پست الکترونیک
ایجاد سرویس جدید تهران به اهواز از پارک سوار بیهقی شرکت همسفر
ایجاد سرویس اتوبوس اسکانیا از تهران به اهواز از شرکت همسفر چابکسواران

شرکت مسافربری همسفر چابکسواران به جهت رفاه حال مسافران و هموطنان عزیز شهر های جنوب کشور اقدام به ایجاد سرویس تهران - اهواز نموده است که در مسیر از شهر های اصفهان و بروجن و ایذه عبور کرده و به اهواز می رورد .

تهــــــــران -  اهــــــــواز

ساعت حرکت از  تهـــــــــران ۱۵:۴5

ساعت حرکت از اهــــــــــــواز 15:00

رزرو تهران : 9 – 88534383 - 021

رزرو اهــــــــواز : 3783331-0611

 قیمت بلیط اتوبوس ویژه به مقصد اهواز ۱۲۰۰۰۰ ریال می باشد

در بالا ساعات حرکت سرویسها به همراه تلفنهای رزرو دفاتر همسفر در تهران و اهواز آمده است امید است اطلاعات فوق مورد استفاده هموطنان عزیر واقع گردد.

شرکت همسفر واقع در میدان آرژانتین پارک سوار بیهقی روبروی شرکت رویال سفر ایرانیان و شرکت سیرو سفر واقع شده است

روابط عمومی شرکت همسفر

پیشنهادات و انتقادات اس ام اس ۰۹۳۶۵۵۵۲۰۳۳

|+| نوشته شده توسط در چهارشنبه 15 مهر1388 و ساعت 13:45 | 
آنچه که مسافران باید هنگام سفر با شرکتهای مسافربری بدانند

آنچه که مسافران باید هنگام سفر با شرکتهای مسافربری بدانند !!

سفر ایمن و راحت توام با شادی و نشاط و احترام متقابل حق مسافر است  و داشتن آگاهی کافی در خصوص حقوق خود در سفرهای بین شهری با اطلاع از شرایط و مقررات مربوطه لازمه یک سفر ایمن و راحت  است.

در ذیل نیز حقوق مسافران ، حقوق کارمندان شرکت های مسافربری ، حقوق رانندگان و مهمانداران اتوبوس ها برای آگاهی مسافران عزیز و به کارگیری آن در جهت تامین سفری ایمن و راحت تر یادآوری می شود.

     بلیط

1-          بلیط قرارداد حمل ما بین مسافر و شرکت  یا موسسه مسافربری است که برای جابجایی مسافر از مبدأ تا مقصد در خلال یک دوره زمانی مشخص با وسیله نقلیه معینی صادرمی گردد . که مسافرین می توانند ضمن مراجعه حضوری به پشت باجه های فروش بلیط شرکت همسفر نسیت به تهیه بلیط خود اقدام نمایند . و یا ضمن تماس با شماره های 9 – 88534383  در تهران و شماره های شهرستانها که در پست های قبل ذکر شده است ، ضمن رزرو بلیط خود یک ساعت قبل از حرکت نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند .

 

·        و یا چنانچه از طریق سایت اینترنتی شرکت همسفر (WWW.HAMSAFARCO.IR (   اقدام به تهیه بلیط می نمایید ، پس از طی مراحل  تهیه بلیط از طریق سایت حتماً شماره شناسه  یا کد رهگیری صادر شده توسط سایت شرکت را بر روی یک قطعه کاغذ نوشته یا جهت اطمینان خاطر بیشتر آنرا پرینت نموده و به همراه کارت شناسایی معتبر به باجه های فروش بلیط شرکت همسفر در مبادی حرکت مراجعه نموده و بلیط خود را بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای دریافت نمائید.

2-     بلیط مسافرتی حتماً بایستی حاوی مطالب  زیر باشد:

الف)      بدون چاپ رایانه ای فاقد اعتبار و ارزش است(صرفاً در مواقع استثنایی بلیط دستنویس بایستی  حتماً ممهور به مهر شرکت مسافربری باشد).

ب)      نام مسافر حداقل اطلاعاتی است که بایستی بر روی آن درج گردد.

ج)      نام شرکت یا موسسه صادر کننده بلیط ، شماره ردیف  صندلی ، مبدا حرکت و مقصد سفر

د)      مبلغ کرایه ( چنانچه دستنویس باشد با خط خوانا و فاقد قلم خوردگی باشد)

هـ)      روز و تاریخ و ساعت حرکت

و)      ذکر نام پایانه مقصد در شهرهایی که بیش از یک پایانه دارند الزامی است.

ت)      شرکت لازم است برای تمامی مسافران ، حتی مسافرین بین راهی بلیط ارائه نماید.

ی)      توصیه می گردد مسافران  گرامی قبل از اقدام به سفر ، بلیط  خود را شخصاً به اسم خودشان از طریق دفتر همسقر در پایانه و پارک سوار بیهقی و یا از طریق سایت شرکت به نشانی ذکر شده تهیه نمایند و پس از اطمینان از صحت مندرجات بلیط تا پایان سفر آن را بهمراه خود داشته باشند.

انصراف از سفر

شرکت های مسافربری موظفند در صورت انصراف مسافر از سفر، تا یک ساعت قبل از حرکت وسیله نقلیه 90 درصد از کل مبلغ بلیط و بعد  از آن چه قبل از حرکت و چه بعد از حرکت وسیله نقلیه،50 درصد مبلغ بلیط را به مسافر در صورت ارائه بلیط به مسافر مسترد نمایند و در صورت درخواست مسافر و امکان پذیر بودن شرایط بدون هزینه ی اضافی ، بلیت مسافر را تمدید نمایند.

پذیرائی و سرویس دهی

1-     تمای اتوکار هایی که  درجه یک تلقی می گردند بایستی  از مسافران طبق آنچه  شرکت مادر فراهم نموده پذیرایی نمایند.معمولاً در فصول سرد پذیرایی به همراه چای ، نسکافه و آبجوش و در فصول گرم پذیرایی بهمراه آبمیوه خواهد بود.

2-     رانندگان اجازه ندارند مسافران را قبل از رسیدن به مقصد نهایی پیاده  نمایند،ولیکن چنانچه مسافر  درخواست نماید و راننده صلاح بداند تحقق آن امکانپذیر خواهد بود.

3-     شرکت ها و موسسات مسافربری مسئولیت حسن عملکرد کارکنان خو.د را بر عهده دارند و موظفند از افراد دارای صلاحیت جهت همکاری استفاده نمایند.پرسنل شرکت ها و همچنین رانندگان و خدمه سرویس ها(میهماندار و...) نیز موظفند در طول سفر شئونات و اصول اخلاقی ،فرهنگی و اسلامی را رعایت نمایند.

4-     شرکت ها و موسسات مسافربری در طول سفر موظفند رانندگان تحت پوشش را مکلف نمایند تا در ین هر سفر در مکانها و زمان های مناسب بمدت لازم برای ادای فریضه نماز و همچنین استراحت و صرف غذا  توقف نموده و همچنین از پخش نوارهای صوتی و تصویری غیر مجاز خودداری نمایند.

·        مسافران گرامی،توقف در حین مسیر صرفاً جهت تدارکات فوق الذکر می باشد. بدیهی است رانندگان محترم این مهم را می دانند که شما عزیزان در چه مکانهایی رفاه حال بیشتری خواهید داشت من جمله از لحاظ  بهداشتی نیز رانندگان بیش از آنچه فکر آنرا می نمایید به فکر مسافران هستند.

 

 

 توشه و کالا یا بار تجاری مسافر

1-     در صورتی که مسافران درخواست نمایند ،  یک ساعت قبل از ساعت حرکت (ساعت مندرج در بلیط ) شرکتهای مسافر بری موظف هستند توشه آنها را تحویل بگیرند ، سپس نشان شماره دار مخصوص توشه را به هر یک از قطعات توشه نصب کند و قطعه دوم آنرا به مسافر تحویل دهد.

·        یادآور می شود ارائه درخواست فوق صرفاً در صورت تهیه بلیط معتبر از آن شرکت یا موسسه مسافربری می باشد که در صورت دارا بودن صندوق امانات در پایانه ها و پارک سوارها و نیز انبار اتوماسیون حمل بار تحقق آن ممکن می باشد.

2-     همراه داشتن تا 20 کیلو گرم توشه برای هر نفر رایگان است و به ازای هر کیلو گرم  بار اضافی 5/2 درصد نرخ  پایه بلیط  از مسافر دریافت می شود.

3-     حمل هرگونه توشه اضافی و همچنین بار یا کالای تجاری در داخل اتوبوس ممنوع می باشد. لذا تاکید می نماییم مسئولیت حفظ و مراقبت از لوازم همراهی داخل  اتوبوس مسافران بر عهده خودشان می باشد و از این بابت هیچ گونه مسئولیت و یا وظیفه ای بر عهده شرکت ، راننده ، و مهماندار شرکت  نخواهد بود.

4-     شرکت های مسافربری و متعاقباً پرسنل محترم  حمل و نقل برون شهری  مسئول حفاظت از توشه های تحویلی مسافران هستند که بایستی حتماً در صورت داشتن نشان امانت امکانپذیر  باشد.

·        مسافر گرامی حتماً در صورت تحویل توشه ی خود به پرسنل محترم اتوکارها درخواست نشان امانت بنمایند. در غیر اینصورت با توجه به حجم زیاد مسافر، قطعاً با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد.

5-     مسافر گرامی لطفاً در حین ارائه توشه خود به میهماندار اتوکار، مقصد نهایی خود را حتماً اعلام نموده تا حین پیاده شدن از اتوبوس ا ز اتلاف وقت جلوگیری شود.


تاخیر در حرکت وسیله نقلیه

شرکت های مسافربری ملزم هستند در ساعت تعیین شده در بلیط با تامین وسیله مناسب ، مسافران را به مقصد تعیین شده جابجا نمایند. در صورت بروز تاخیر در حرکت ، شرکت ملزم به تامین وسیله جایگزین و مناسب می باشد و در صورت  بروز  تاخیر در اعزام وسیله نقلیه جایگزین در زمان تعیین شده ( حداکثر تا یک ساعت ) شرکت مکلف است بنا به درخواست مسافر نسبت به استرداد کل مبلغ بلیط اقدام نماید.

·        مسافر گرامی! با توجه به اینکه حوادث ترافیکی علت اصلی مرگ و میر  و صدمات جدی بر تمامی سنین به شمار می آیند متاسفانه 90 درصد تلفات ناشی از تصادفات با وسایل نقلیه موتوری که همه ساله میلیون ها کشته و مجروح در سراسر جهان بر جای می گذارد مربوط به کشورهای در حال توسعه است و تاسف بار تر اینکه ایران یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان تلفات انسانی در حوادث رانندگی برخوردار است،به نحوی که کشورما علیرغم داشتن تنها یک درصد از جمعیت جهان در چند سال اخیر، 2  درصد از تلفات انسانی حاصل از تصادفات وسایل نقلیه  در سراسر جهان را به خود  اختصاص داده است. آمار کشته شدگان در تصادفات وسایل نقلیه در ایران 2 برابر و آمار مصدومین در سوانح ترافیکی در ایران تریباً 5 برابر میانگین آمار های جهانی است.نباید فراموش کرد که بیش از 2700 کشته و 276 هزار مجروح در حوادث رانندگی جاده های کشور در طی سال 1385 و نیز خوشبختانه با تدابیر ویژه ای که مسئولان راهداری کشور و پلیس راهنمایی و رانندگی  ناجا به تازگی اندیشیده اند در نهایت صدمه ای سخت بر پیکر اقتصاد کشور وارد نموده و چهره ای خشن و نا امن از رانندگی در جاده های ایران در ذهن جهانیان ترسیم می نماید.

بنابراین نباید فراموش کنیم که همچنان برخی جاده های کشور ما فاقد استانداردهای لازم و حتی دیگر عوامل مسافرتی در چارچوب قانون نبوده و به تازگی شاهد تغییرات بنیادین هستیم . لذا توصیه می گردد حتماً نیم ساعت قبل از حرکت اتوکار در محل سوار شدن حضور یابید و چنانچه بدلایل مختلف اعم از ترافیک ، وضعیت آب و هوایی ، نقص فنی اتوبوس و... به مقصد نهایی رسیدید با آرامش کامل و سعه صدر و مطابق معمول خاطره ای دل انگیز از سفر خود در یادتان تداعی نمایید . بدیهی است که  متاسفانه اغلب مشاهده می شود عده ای از مسافران به دلیل آنکه کمی دیرتر به مقصدشان رسیده اند بدون اینکه صبر پیشه نمایند راننده اتوبوس را مقصر قلمداد نموده  و سیمای  وی را به هر صورتی که هست تخریب نمایند. در حالیکه  نمی دانند بدلایلی که در بالا ذکر شد این پیشامد تحقق یافته است.

ایمنی

کارشناسان بر این باورند که انسان بعنوان یکی از عوامل موثر در ترافیک،نقش مهمی در بروز عوامل زیانبار ناشی از رانندگی داشته است و اصلاح رفتارهای وی در عرصه های ترافیکی می تواند در بهبود امور موثر باشد. لذا آموزش صحیح رانندگی  و ارتقاء آگاهی های آنان به مقررات و چگونگی  استفاده بهینه از وسیله نقلیه و راه و همچنین کسب مهارت های لازم و هوشیاری و آشنایی با قوانین در فرهنگ ترافیک بسیار موثر است و در کاهش ضایعات و حوادث رانندگی می تواند نقش عمده ای داشته باشد.

·        استفاده از یک وسیله نقلیه ایمن . سالم حق مسافر است و شرکت ها و موسسات مسافربری موظفند وسایل نقلیه را برای مسافران به کار گیرند که از هر حیث سالم باشند و هیچ گونه نقص فنی  در قسمت های مختلف خودرو وجود نداشته باشد.

·        بستن کمر بند ایمنی به خاطر تر س از قانون یا جلوگیری از جریمه شدن نیست ، بلکه نشان دهنده شخصیت و احترام به قانون و یک اقدام جدی جهت حفظ مال و جان راننده و مسافران و سایرین است.

.      همواره  به خاطر داشته باشید بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان ردیف اول وسایل نقلیه در حال حرکت در بزرگراه های درون شهری ، کمربندی ها و جاده های برون شهری الزامی است.

·        از تردد بی مورد در سالن اتوبوس جداً خودداری نمایید چرا که هر لحظه امکان استفاده از ترمزهای ناگهانی ممکن است خدای ناکرده حوادث دلخراشی را بوجود آورد.

·        چنانچه سوال مهمی از راننده اتوبوس برایتان بوجود آمد ، ابتداً سعی نمایید با میهماندار در میان بگذارید ، سپس در مرحله بعدی با خونسردی کامل  و در موقعیتی مناسب  و قرار دادن پاها به صورت تماماً چسبیده به کف اتوبوس و گرفتن دسته های میز جلویی ردیف اول ، سوال خود را از راننده بپرسید و بلافاصله در صندلی خود بنشینید.

روابط عمومی شرکت مسافربری همسفر

تلفن رزرو ۹ - ۸۸۵۳۴۳۸۳

             ۳-۸۸۵۰۶۷۷۲

پیشنهادات و انتقادات خود را به شماره   ۰۹۳۶۵۵۵۲۰۳۳ اس ام اس نمائید .

|+| نوشته شده توسط در دوشنبه 6 مهر1388 و ساعت 9:23 | 
Powered By Blogfa - Designing & Supporting Tools By WebGozar